Strona główna
Interaktywność
Formy Reklam
Skuteczność reklam online
Modele Cenowe Reklam
Filtrowanie reklam
Kierunki Rozwoju reklam online
Autor
Bibliografia
|
Wśród reklam online wyróżnia się pięć głównych kategorii:
REKLAMA MAILOWA
Promocja za pośrednictwem poczty elektronicznej, mimo spamu, cieszy się dużym powodzeniem. Internauci w większości godzą się na promocyjne maile, zwłaszcza gdy są one poprzedzone akcją informacyjną i zawierają w swojej treści procedury natychmiastowej rezygnacji z ich otrzymywania. W trosce o jak największą skuteczność reklam mailowych przesyłane informacje są personalizowane – dostosowane do wszelkich informacji o odbiorcy, jakimi dysponuje nadawca.
Cechy reklamy mailowej to:
- prostota
- efektywność nakładów
- ”wiązanie konsumentów”
- eksponowanie tematu korespondencji
Ważną grupą odbiorców reklam w sieci, zwłaszcza w postaci mailowej, są nastolatkowie. Celowe jest używanie „młodzieżowego języka”, eksponując powszechnie używane w tym środowisku skróty, korzystając z grafiki, ruchu i kolorów. Skuteczne jest stosowanie drukowanych kuponów do sklepów oraz zachęty: „powiedz innym/przyjaciołom”. Ważne jest załączenie dokładnej instrukcji sposobu płatności. Wzbogaconą multimedialnie formą reklamy mailowej jest oddcast- technologia i narzędzia tworzenia wirtualnych postaci, które wypowiadają nagrane sekwencje tekstów, albo też syntezowania wpisanego wcześniej tekstu. Narzędzie to, stwarzając wrażenie personalizacji, istotnie zwiększa skuteczność akcji promocyjnych. Służy ono ponadto jako nowa, atrakcyjniejsza forma maili między osobami.
|