Strona główna
Interaktywność
Formy Reklam
Skuteczność reklam online
Modele Cenowe Reklam
Filtrowanie reklam
Kierunki Rozwoju reklam online
Autor
Bibliografia
|
Najczęściej wyróżniane są następujące miary cenowe reklam:
- BTA (behaviorally targeted media)- proporcjonalna do liczby wyświetleń reklamy specyficznemu internaucie,
- CPA (cost per action/acquisition)- zależne od skuteczności reklamy mierzonej związkiem kliknięcia w reklamę z pożądanym działaniem użytkownika,
- CPC (cost per click)- bezpośrednia funkcja której wielkość zależy od liczby kliknięć w reklamę; ten model cenowy czasami jest także nazywany PPC (pay per click).
- CPM (cost per thousend impressions lub cost per mile)- koszt oplaty za reklamę, która została „kliknęta” tysiąc razy,
- CPO (cost per order)- ograniczona do określonej pory dnia; wielkośc opłaty za reklamę zależne od liczby złozonych zamówień będących wynikiem kliknięcia w określoną reklamę,
- CT (click-through)- synonim CPA,
- CTR (click-trough rate)- proporcje liczby kliknięć w reklamę do ogólnej liczby wizytujących reklamowaną stronę lub w znaczeniu „conversion rate”,
- FF (Flat fee)- stała oplata zależna od czasu emisji,
- FL (fixe locations)- liczba wyświetleń w ściśle określonym miejscu strony,
- PPC (pay-per-call)- opłata za reklamę proporcjonalna do liczby telefonów wykonanych przez czytających reklamę, na podany w niej numer telefoniczny; reklamodawca definiuje odpowiednie słowa kluczowe, wyróżnia stosowne kategorie i wskazuje regiony, w których reklama ma się ukazywac; reklama zawiera nazwę firmy, adres, krótki opis i bezpłatny numer telefoniczny,
- SS (surround session)- liczba wyświetleń reklamy internaucie odwiedzającemu określoną stronę.
Uzależnianie wielkości opłat za reklamę online od liczby kliknięć w te reklamę spowodowało powstanie nowego rodzaju nadużycia- click fraud. Polega ono na sztucznym zwiększaniu kliknięć w określony link, wymuszając w ten sposób większe opłaty reklamodawcy płacącego proporcjonalnie do liczby kliknięć w ten link.
|