SKUTECZNOŚC REKLAM ONLINE


Strona główna

Interaktywność
Formy Reklam
Skuteczność reklam online
Modele Cenowe Reklam
Filtrowanie reklam
Kierunki Rozwoju reklam online

Autor
Bibliografia
Internet jest wyjątkowo opiniotwórczy dla młodych ludzi, hobbystów, a także dziennikarzy, uczących się i nauczających. Osoby te w dużej części mają większy od innych dystans do tradycyjnych mediów i są bardziej podatne na promocje online.

Wśród elementów decydujących o skuteczności zabiegów promocyjnych online można wyróżnić:
  • dostosowanie strony docelowej („strony lądowania”) zależnie od miejsca startu klienta (np. kraju),
  • personalizację będącą wynikiem wcześniej pozyskanych informacji o klientach (m.in. co ogląda, co kupuje, dlaczego nie kupuje),
  • doskonalenie użyteczności strony poprzez korzystanie podczas jej konstrukcji i modernizacji z innych badań, sondaży w grupach celowych, benchmarków,
  • wykorzystanie różnic wynikających z segmentacji klientów dostępnych online i offline,
  • finalizowanie, przez bezpośredni kontakt, błędnie wypełnionych zamówień,
  • ograniczanie różnic między kanałami online i offline- uniwersalizacja katalogu firmowego,
  • troskę o to, by oferta była przekonująca i wyróżniająca się,
  • wykorzystanie osiągalnej elastyczności reklam w zakresie formy, zawartości, projektu, prezentacji (w tym stosownego rodzaju mediów) odpowiednio do klienta- adresata reklamy,
  • właściwy format, rozmiar, bogactwo wykorzystanych mediów łącznie z dźwiękiem; należy zwracać uwagę internauty w pozytywny sposób; powinna być możliwość wyłączenia lub zatrzymania prezentowanego materiału promocyjnego,
  • śledzenie konkurencji, bieżące dostosowywanie własnych kampanii do zachowań konkurencji,
  • zwracanie uwagi na offlinowy efekt; firmy z wielokanałową dystrybucją mogą mieć kłopoty z oszacowaniem skuteczności reklamy w sieci na sprzedaż offline (i odwrotnie),
  • pomiar skuteczności zabiegów marketingowych powinien być ważnym elementem całej kampanii reklamowej, np. przez analizę CTR (liczba kliknięć sfinalizowanych odwiedzeniem docelowej strony),
  • całkowity koszt kampanii.
Kolejnym sposobem zwiększania skuteczności e-reklam jest ich dynamizm, np. technika bieżącego podawania aktualnej ceny sprzedawanego na aukcji towaru. Skuteczność reklam w sieci jest o 4% większa od tradycyjnych reklam za pośrednictwem druku lub TV.