REKLAMA ONLINE |
Strona główna Interaktywność Formy Reklam Skuteczność reklam online Modele Cenowe Reklam Filtrowanie reklam Kierunki Rozwoju reklam online Autor Bibliografia |
Od początku XXI tradycyjne kanały publikowania reklam, uzupełnia lub niekiedy wręcz zastępuje Internet. Ma to duże znaczenie dla funkcjonowania większości stron, które oferują bezpłatne zasoby. Ich podstawowym źródłem utrzymania są dochody z reklam online. O sile tego uzależnienia w Polsce świadczą szacunki mówiące o ośmiokrotnym zwiększeniu nakładów na tę formę promocji między 2000 a 2006 rokiem. Pod koniec tego okresu wydatki na ten cel osiągną 125 mln złotych. Branżą najczęściej wykorzystującą reklamę online są finanse. W następnej kolejności są reklamowe produkty handlu detalicznego i usług (14%), telekomunikacja (10%), podróże (7%) i zdrowie (4%).
Wśród czynników mających zasadniczy wpływ na rozwój reklamy online najczęściej się wymienia :
Formami aktywności internautów w wirtualnym świecie często wykorzystywanymi do dystrybucji reklam w Sieci są :
|