INTERAKTYWNOŚĆ


Strona główna

Interaktywność
Formy Reklam
Skuteczność reklam online
Modele Cenowe Reklam
Filtrowanie reklam
Kierunki Rozwoju reklam online

Autor
Bibliografia
Dzięki interaktywności Internetu reklama online nie jest pasywna, jak ma to miejsce w tradycyjnych mediach. Jej treści, forma oraz intensywność prezentacji zależą od odbiorcy reklamy. Dzięki temu reklamy stają się dostosowane do pewnych grup internautów. Prostym zabiegiem jest obserwacja i rejestrowanie danych o kliencie – jego wieku, płci, zainteresowaniach, szacowanie jego zamożności klienta i jego skłonności do robienia określonych zakupów. Rosnącym zainteresowaniem cieszy się tzw. marketing behawioralny. Jest on ukierunkowany dla konsumentów. Polega na dostosowaniu strategii marketingowej przede wszystkim do wyróżnionych kategorii zachowań potencjalnych klientów podczas korzystania ze stron, a mniej do treści, które przeglądają. Efektem jest dostosowywanie reklam do określonych segmentów klientów.

W behawioralnym targetingu stosuje się taksonomię :
  • zawartość: z jakich treści na stronach korzysta internauta (no. podróże, finanse, podatki) – rejestracja danych i ocena,
  • komercja: co potencjalni klienci nabywają online; jaka jest średnia cena kupowanego towaru; jak często wydaje więcej niż zwykle,
  • identyfikacja: dane precyzujące miejsce lub region zamieszkania,
  • reklama: czy jest specyficzna forma reklamy, na którą klient odpowiada (np. pop-up’y, banery); czy wcześniej konsument wybierał szczególne reklamy lub produkty; czy są szczególne dni lub pory dnia, w których klient chętniej odpowiada na reklamy.
Przykładem firmy zajmującej się marketingiem behawioralnym jest amerykańska firma Claria.