INTERAKTYWNOŚĆ |
Strona główna Interaktywność Formy Reklam Skuteczność reklam online Modele Cenowe Reklam Filtrowanie reklam Kierunki Rozwoju reklam online Autor Bibliografia |
Dzięki interaktywności Internetu reklama online nie jest pasywna, jak ma to miejsce w tradycyjnych mediach. Jej treści, forma oraz intensywność prezentacji zależą od odbiorcy reklamy. Dzięki temu reklamy stają się dostosowane do pewnych grup internautów. Prostym zabiegiem jest obserwacja i rejestrowanie danych o kliencie – jego wieku, płci, zainteresowaniach, szacowanie jego zamożności klienta i jego skłonności do robienia określonych zakupów. Rosnącym zainteresowaniem cieszy się tzw. marketing behawioralny. Jest on ukierunkowany dla konsumentów. Polega na dostosowaniu strategii marketingowej przede wszystkim do wyróżnionych kategorii zachowań potencjalnych klientów podczas korzystania ze stron, a mniej do treści, które przeglądają. Efektem jest dostosowywanie reklam do określonych segmentów klientów.
W behawioralnym targetingu stosuje się taksonomię :
|